18 mars, 2009

Jag VILL så mycket.


Varför är det alltid så mycket man vill ha hela tiden? Och saker man vill kunna. Varför kan man inte bara vara nöjd. Eller..man och man, jag ska inte anklaga någon annan utan kan bara uttrycka mina egna åsikter....JAG vill ha en massa och vill kunna en massa.


Hindret är oftast pengar, tid och möjligheter att lyckas med det man vill. Men det vore väl attans också om jag inte ska kunna lyckas med ngt av allt jag vill åtminstone. Här följer en liten lista på en del av alla saker jag vill ha och vill kunna:



  • Flytta till en 4:a eller 5:a mer centralt, eller helst till ett eget designat hus.

  • Ta körkort och skaffa en bil.

  • Kunna resa runt till mina vänner i Sverige nu innan fjant kommer.

  • Åka iväg en weekend ensam med Ola och bara få vara vuxen i några dagar.

  • Få mer tid till en stor passion jag har....böcker.

  • Skriva en bok.

  • Spela in en platta.

  • Få ett nytt jobb.....dagtidsjobb eller åtminstone ett skiftjobb.

  • Vill kunna bo närmre mamma så att vi kan hjälpa henne mer.

  • Vill ha en egen talkshow i TV.

  • Vill testa på arkeolog yrket.

  • Vill bli barnmorskelärling.

  • Vill kunna laga mat och tycka att det är roligt.

  • Önskar att jag hade råd att köpa en hund åt älsklingen.

Som ni ser är önskningarna och viljorna både många och väldigt spridda. Kanske är det en reflektion av hur det egentligen ser ut inne i mitt huvud. Idag ska jag i allafall unna mig lite vardagslyx och fixa mina ögon, det är skönt. Får se hur jag fixar att ligga på rygg så pass länge, för nu har jag börjat få det där trycket mot kroppspulsådern som man kan få en bit in i graviditeten så man känner sig svimfärdig när man ligger på rygg. Får väl se hur det går.


Nu ska jag ringa till min mamma tänkte jag och se vad hon har för sig på jobbet.



Over and Out // Ängla-Li


2 kommentarer:

Anonym sa...

Körkortet ska vi se till att fixa senast i höst tycker jag, när vi båda "har tid" =)

Vida sa...

Härligt att läsa om dina drömmar... fortsätt att drömma, det är livsviktigt tror jag.
Kram