11 februari, 2011

Först takdropp -sen total snöchock...


..jo visst blev vi lite lurade på våren. Det hade ju smält undan rätt bra här så att gräset var synligt på sina ställen och asfalten låg bar. Men vad hände igår...jo det började toksnöa..och har så gjort hela dygnet...det råder kaos precis överallt. Jag och Viktor hade tänkt sätta oss på tåget idag för att åka upp till mormor, men vädret stoppar oss dessvärre. Men enligt väderrapporten på TV 4 så ska det bli mkt bättre väder imorgon, så vi siktar in oss på att åka då istället.


Igår var Ola iväg till Småland en sväng för att dels hälsa på sin storebror som bor kvar där nere, men även passa på att hälsa på sin dotter. De åkte trots det snöiga vädret och det gick förhållandevis bra. Fick köra lite lugnare då och då bara.


Ska bli skönt att få komma upp till mamsen en sväng och bara få vara....har man bara Viktor med sig så blir det heller inte samma passande som när Thias är med, vilket innebär att jag förhoppningsvis kan lata mig lite mer och unna mig läs och sovstunder mitt på dagen om jag så vill, det kan jag behöva tycker jag....*FLIN*


Fortfarande inget nytt på jobbfronten och det börjar kännas riktigt hopplöst faktiskt. Det är så otroligt trist att inte ha ngt att göra om dagarna och det leder till förslappning och att jag blir helt apatisk. Så här slö å slapp och tung har jag inte kännt mig på länge. Måtte våren komma snart så att jag kan få rätsida på mitt liv igen. Mår inte bra av att bli sån här. FY!


Tror jag börjar komma in i ngn slags livskris nu också...å jag får lite panik över att det bara är såhär, det händer inget..jag e för fasiken snart 40 bast och vad har jag gjort med mitt liv..INGENTING känns det som. Jag kommer ingen vart, står å stampar på ett å samma ställe å har så gjort i flera år nu.


Ibland borde man bara ta och göra ngt totalt GALET....chocka sig själv och sin omgivning lite.....ta tag om sina egna axlar och ruska om sig lite....banka in lite vett i skallen och försöka komma framåt.


Nej, nu ska jag nog ta å mingla vidare på nätet.....


Tjingeling // Ängla


1 kommentar:

Vida sa...

Gör nåt galet :) ser fram emot att höra vad det blev..

Kramar