27 april, 2009

Äventyr på förlossningen!

I fredags så var jag och fjant ute på lite äventyr. Det hela började med att när jag stod inne i en trailer på jobbet och lossade paket så högg det helt plötsligt till rejält i ryggen på mig, det gjorde otroligt ont och min första tanke var att jag nog hade sträckt mig...typiskt mig att klanta mig så. Men värken tilltog och jag kände mig bara sämre och sämre, blev svimfärdig och kallsvettig, spydde flera gånger. Till slut gav jag upp och sa till min driftledare att jag inte mådde bra och undrade om han hade ngt lugnare jobb jag kunde göra. Men han tyckte att jag skulle åka hem istället, så då gjorde jag det.

Smärtan tilltog och jag spydde fler gånger. Väl hemma försökte jag lägga mig och sova och vila bort smärtan men det gick inte, den hade nu tilltagit ännu mer och även övergått till magsmärtor...ringde förlossningen för att rådfråga dem om de tyckte jag skulle åka in till dem eller vanliga akuten. De tyckte jag kunde komma dit och det gjorde jag. Fick ligga där med CTG-apparaten igång ganska länge och allt verkade helt OK med fjant. H*n sparkade och bökade runt precis som vanligt den tiden på dygnet och hjärtljuden var fina. Mitt urin var däremot inte toppen, men fick inte ngt för det, så jätte allvarligt var det väl knappast då.

De tror att jag fått en muskelbristning i samband med att jag lyft så tungt och ville att jag skulle ta det lite lugnare. Tur då att jag inte har så många dagar kvar att jobba. :-)

Var helt slut när jag väl kom hem från sjukhuset på natten där sedan.

Annars har helgen varit rätt så lugn, vi har varit på kalas hos Viktors faster som fyllt år . Och igår städade och dammade jag och Viktor bokhyllan i vardagsrummet, det behövdes kan jag säga. Vi var även iväg till Maxi och köpte nya gympadojjor till Viktor. Han är numera en stolt ägare till ett par fina springskor med brandbilar på.

Idag (Måndag) så har vi varit till tandläkaren med Viktor på kontroll, de ringde i fredags och undrade om vi kunde komma idag. Det gick bra och de var nöjda med vårat tandborstande. Tyckte dock vi skulle börja träna på att sluta med nappen samt minska på sötsakerna. Vilken tandläkare tycker inte det???

Men nu är han i allafall på dagis och sover förhoppningsvis just nu lite middag. Älskade fina pojken min!! *sentimental*

Over and Out // Ängla

2 kommentarer:

Vida sa...

Oj, snacka dramatik. Tur att det gick bra...

Kramar

alex sa...

tur att det är bra med dig och lill-kussen! hälsa stor-kusse också! kram