29 april, 2009

10 års fångenskap?



...Jo men visst....här sitter jag nu, den 29 April 2009 och inser att den här logotypen har funnits i min vardag alldeles för länge nu. Visserligen såg den lite annorlunda ut när jag började inom företaget, då var det ett blått horn med gul botten. Posten tar verkligen ut svängarna och sin fantasi när det kommer till förändringar. För förändringar måste de ju prompt göra för att hänga med i utvecklingen och vara konkurenskraftiga....."yeah right"!

Men hursomhelst, så tänkte jag bara tala om för er att den 20 April i år, så hade jag jobbat på posten i 10 år. Är inte det galet mkt och lång tid. Känner mig nästan som en inventarie. Men igår så var det min sista dag på förhoppningsvis väldigt länge, kanske för alltid om mina planer går som jag vill. Nu är jag hemmafru och får pengar av försäkringskassan (havandeskapspenning). Blir lite fattigare men jag kommer vara gladare och må bättre. Inte känna mig så otroligt socialt handikappad och jag kommer kunna göra saker med andra. Som idag till exempel...då ska jag för första gången sedan jag flyttade till Örebro gå ut på restaurang. Skall nämligen luncha med Olas systerdotter Shirley, på en kinarestaurang, det ska bli himlans trevligt tycker jag.

Nu ska jag skriva av ett recept som jag förhoppningsvis skall hinna baka idag....om allt går som jag vill, men vi hörs snart igen.....Puss på er alla där ute...// Ängla

2 kommentarer:

Vida sa...

Minns när du började där.. ska bli spännande att se vart du tar vägen nu...

Kram från Göteborg

Alex sa...

åh vad skönt akka! Kom hit och hälsa på!!!