06 april, 2009

Ooops!

Idag hände något lite pinsamt, men samtidigt lite roligt. Vi har fått informationsblad om att idag skulle det komma hit sotare för att rengöra ventiler i lägenheten, fläkten och andra utsug. Det stod ingen specifik tid, utan bara att de kommer någon gång mellan 7.30-16.00 tror jag att det var. Jag tycker att det är jobbigt när det är en sådan lång tidsperiod som det kan ske inom, för man vågar inte riktigt ta sig för att göra saker och ting. Så jag gick här hemma och småpysslade med ditt och datt och klockan började närma sig lunchdags och jag tänkte som så att har de inte kommit nu så kommer de nog inte förrän efter lunch. Så jag tänkte att jag hoppar väl in i duschen och fixar "inför-jobbet-duschen" lite tidigare då eftersom det antagligen skulle bli stressigt på eftermiddagen.
Men GIVETVIS plingar det på dörren precis när jag ställt mig i duschen och satt på vattnet. SHIT! tänkte jag...vad gör jag....så jag fick ju stänga av och ropa ut till dem (tur att fönstret var öppet): - Kom in! men jag står dessvärre i duschen!!!!!
Då svarar ena killen: -Det är ingen fara, vill du att jag ska stänga dörren om dig eller inte?
HAHAHA....omtänksam var han i allafall. Så där stod jag naken i duschen med två främmande karlar i lägenheten. Det kändes lite knepigt faktiskt.
Jag kanske skulle frågat om de ville göra mig sällskap eller be om att få bli tvättad på ryggen, så som de gör i amerikanska filmer. Men Annika är alldeles för blyg för sånt. *L*

I övrigt så mår jag bättre idag....igår hade jag sprängande huvudvärk precis hela dagen som inte ville ge med sig, så jag sov rätt mycket och åt mkt värktabletter, vilket jag helst inte vill göra nu när jag e på tjocken. Men nöden har ingen lag och det var ett flertal gånger riktigt outhärdligt med värken. Min frustration från i lördags har också lagt sig nu och allt är som vanligt igen. Tur att alla dessa infall och anfall går över snabbt.

Idag ska jag jobba igen för första gången på länge, det känns konstigt och inget som lockar alls. Viktor är på dagis idag för första gången på länge han med och han var riktigt glad imorse när vi gick dit. Jag hoppas att han har haft en riktigt bra dag där med sina kompisar. Så får vi se vad som väntar mig ikväll....*SUCK*...

Nu ska jag nog lägga mig och vila lite innan det är dags att åka. Tjingeling på er alla monsterdiggare!!! // Ängla-Li

Inga kommentarer: