04 maj, 2009

Resan är bokad...



...Nu är resan bokad och betald och jag har även utnyttjat presentkortet som jag fick av min syster i födelsedagspresent nu senast jag fyllde. Sedan Viktor föddes för snart 3 år sedan så har inte Ola och jag lämnat bort honom för att göra något på tu man hand. Vi har på dessa tre år inte haft någon längre gemensam egentid. Men nu ska det (om allt går som planerat) äntligen bli av. Den 22 maj åker vi på kryssning till Finland och får en hel helg bara för oss själva. Viktor ska vara hos mormor i Dalarna under tiden och jag är redan nu orolig över att klara mig utan min lilla bääääbis i sååå många dagar. Hur ska jag kunna sova utan honom?

Jag vet att detta kommer att vara jätte nyttigt för oss alla tre, då Viktor aldrig sovit borta och/eller utan oss. Plus att det är nyttigt för mig att se att det faktiskt går bra att lämna bort honom, trots att han är det finaste jag har. Det kommer att bli tufft men mkt nyttigt.

Vi känner att vi verkligen borde göra detta nu innan vi får en liten knodd till i familjen som kommer ta upp en hel del av vår tid som sambos, så därför åker vi nu iväg för att stärka och vårda vår relation. Jag ser verkligen fram emot det.

I helgen som var så var det vårmarknad i Rättvik, en marknad som vi brukar åka på 2 ggr om året och som blivit en liten tradition, men som vi i år tyvärr fick hoppa över för ekonomin räckte inte för både en marknadsresa OCH kryssningen, så då kände vi att kryssningen är mer värdefull för oss än marknaden. Men skall erkänna att lite ledsamt känns det allt att inte ha kunnat gå på den som vi brukar. Men det kommer ju en höstmarknad i Oktober, så vi får sikta in oss på den istället.

Over and out // Annika

1 kommentar:

Vida sa...

Det gör ni alldeles rätt i, ni är väl värda den resan.

Kramar