14 maj, 2009

Så här ser Fjants boende ut från utsidan... :-)



...Om man vill förändra sig eller förändra saker i sitt liv så kan man inte fortsätta att gå i samma gamla fotspår som man alltid gjort, man måste våga testa nya vägar och testa andra/andras fotspår också. Nu i skrivandets stund så är det just precis en sådan förändring jag gör. Jag tar ett steg och gör något som jag aldrig någonsin i min vildaste fantasi trodde att jag skulle göra. Jag sätter ut en nästan nakenbild på mig själv, på internet, ett ställe där vem som helst kan titta och se. För en person med otroligt dåligt självförtroende och en fruktansvärd självkänsla så är detta ett enormt stort steg. Jag har i hela mitt liv skämts och mått dåligt över min kropp och mitt utseénde och skulle inte för allt guld i världen sätta ut en bild eller visa mig själv naken för någon annan än min sambo....men nu gör jag det, eller ja..i allafall nästan.

Flera utav er har efterfrågat en magbild på hur jag ser ut nu med "Fjant" i magen, så här kommer en, den är tagen igår och jag är då i vecka...hmm...vad blir det....33-34 där någonstans. Jag mår i det stora hela helt OK, men har emellanåt fortfarande besvär med yrsel och det kan kännas som om någon stasar av runt hals och handleder. Det känns som ett enormt tryck i överkroppen så att säga. Ligger fortfarande lågt i blodtryck, men enligt barnmorskan så är det inte farligt lågt. Sist jag var där hade jag 95/55. Men mitt socker ligger bra (4,5) och mitt HB är bra (115). Så hon vet inte varför jag mår som jag mår ibland. Det är väl bara helt enkelt ett graviditetssymptom, som inte är utav det mer positiva slaget. Men hon var helt säker på att alla mina besvär och obehag skulle försvinna så fort bebben var ute. Så vi får hoppas på att hon har rätt.

Annars löper det på, vi har införskaffat ett babyskydd som vi köpte på Blocket av en gammal granne till mig, då jag bodde i Leksand, så den står hemma hos mamma nu och den tar jag med mig hem hit till Örebro, när jag lämnar Viktor hos mamma. Annars har vi ju det mesta man behöver efter Viktor, det enda som kan behövas är kanske mer kläder i de små storlekarna, men vill vänta tills vi vet om det är en flicka eller pojke. Och sen ska vi beställa barnvagn också, får nog gå och prata med dem i helgen om hur lång leveranstid det är och hur tidigt man behöver beställa i såfall. Men annars har vi nog koll på läget tror jag.

Och inte har vi blivit klokare vad gäller namn heller....och särskilt inte när det gäller pojknamn. Ola är väldigt inne på fornnordiska namn, men jag är inte lika tänd på det, i varje fall inte när det gäller pojknamn. Däremot så finns det flera fina flicknamn inom den fornnordiska mytologin som jag kan tänka mig. Jag vill inte ha något jätte vanligt namn, men heller inget konstigt eller så pass ovanligt att barnet skall skämmas över det under hela sin uppväxt. Och det vore ju bra om alla kan uttala namnet rätt...och inte gissa sig till ett uttal pga att stavningen är konstig eller annorlunda. Ja usch ja...det är inte lätt det här med namn. Ni får väldigt gärna tipsa om fina och lite annorlunda pojknamn.

Nu ska jag mingla vidare och fortsätt gärna att berätta vad ni vill läsa mer om i min blogg. Stor kram till er alla! // Ängla-Li

5 kommentarer:

Vida sa...

Vad fint han bor.. jättefin bild ;)

johanna sa...

Annika! Vad smal du är!! varför visar du aldrig din kropp?? när man ser dig så har du alltid för stora kläder så du ser hundra gånger större ut än vad du är!! ser nästan ut som om du har lånat olas kläder.. våga ta steget och visa din kropp!! du är jätte fin! kramar johanna

Johanna sa...

Heja tjejen, du är jättefin. Spännande att det börjar närma sig nu. Kram kram

Alex sa...

ja jättefin bild! den har vi väntat på =).

Ängla-Li sa...

Tack, snälla ni för alla fina kommentarer...blir helt jätte generad här ju. kramis från Annika