22 maj, 2009

Idag åker vi.....tjoohooo!!!

...Nu sitter jag här i vardagsrummet hemma i Örebro och väntar på att bussen skall gå. Idag är dagen då jag och Ola åker på kryssning till Helsingfors. Jag kom hem från Dalarna igår och Viktor är kvar uppe hos mamma. Det gick bra för både mig och Viktor att skiljas åt och efter ett samtal igår kväll med mammsen så kan jag nu vara helt lugn. Viktor har inte gråtit eller nånting och de har haft det jätte bra. Så jag skall se till att den här resan blir riktigt,riktigt bra och trevlig framförallt.

Dessvärre så spöregnar det här i Örebro just nu, och enligt väderrapporten var det mkt regn över Finland med under helgen, men jag ska ha kul ändå....med eller utan regn....så det så.

På Tisdag åker jag upp till mamma igen efter ett besök hos barnmorskan och sen åker jag och Viktor tillbaka till Örebro på fredagen igen.....då är vårat lilla reseäventyr över för den här gången, sen vågar inte jag åka på några längre resor under juni månad. Då ska jag bara vara hemma och förbereda mig och även fixa ett barnkalas om allt går som det ska. Våran stora-lilla älskling blir ju hela 3 år om inte alltför många veckor, och det skall givetvis firas, om nu inte lillebror/lillasyster får för sig att göra entré i samma veva, vilket vi absolut inte hoppas. Jag tycker att det är viktigt att de verkligen får en egen dag som är speciell för dem.

Nu går bussen från Brickebacken om ca: 30 minuter så nu är det kanske bäst att jag loggar ur och förbereder mig lite. Men var rädda om er...så får ni en lägesrapport om resan när vi kommit hem igen.

Stor puss och kram från Ängla-Li

2 kommentarer:

Vida sa...

Önskar er en särdeles härlig resa. Det är ni verkligen värda.

Kramar

Vida sa...

Jag har en utmaning hos mig till dig ifall du vill :)