19 september, 2008

Tre dagar med tre bilder.

Hejsan!!
Nu tänkte jag uppdatera lite grann här igen. Är så trött på kvällarna när jag kommer hem från jobbet så det är inte alltid jag orkar blogga då dessvärre, så nu gör jag istället en liten sammanfattning om några av dagarna som gått. Som några av er säkert vet så är inte jag någon kock för fem öre, har inte ett dugg intresse av matlagning, men däremot att få äta maten kan jag tycka är rätt så tillfredsställande. *HEHE* Dock så har jag ett längre tag varit jätte sugen på Chili Con Carne, så i Tisdags så ställde jag mig faktiskt och fajtades med grytorna i köket för att göra en sådan, det gick väl sådär. Det smakade rätt OK, men mitt humör i köket är inte trevligt. Jag blir stressad och irriterad. Det är faktiskt jobbigt.
Däremot så har jag på senare tid funnit ett nytt intresse; bakning. Tror allt hängde på att jag fick en köksmaskin av mina föräldrar i julklapp för 2 år sedan och den underlättar degknådningen något oerhört och det har mest blivit att jag bakat kanelbullar med hjälp av den. Nu för ett tag sedan så gjorde jag även stomp som ni säkert har läst om redan, tidigare i bloggen. Men i Onsdags så bestämde jag mig faktiskt för att testa något annat och det blev de här "Nougatrutorna". (Se bilden ovan)De blev faktiskt goda, kanske lite väl sötsliskiga, men tar man bara EN så blir det nog inte så farligt. *FLIN* Känns skönt att veta att jag vågar testa något annat.
Men kan ju inte frångå mina principer och invanda vanor helt och hållet så igår (Torsdag) så bakade jag de gamla vanliga kanelbullarna igen. Det var dock Viktors vilja att få fika bulle när han kom hem från dagis sådå fick jag så snällt göra det åt honom. Och inte gjorde det mig något heller för den delen för jag älskar hembakta kanelbullar, sååå gott med ett glad kall mjölk till. *JAMMI*
Idag har vi varit till frisören och klippt Viktor. Han var jätte duktig och satt stilla och fint hela tiden. Diskuterade glatt med frisören hela tiden och när han var klar så fick han välja en hårfärg som hon sprayade i luggen på honom och det blev då rosa färg, sen fick han även välja en leksak eftersom han hade varit så duktig. Är så stolt över min fina lilla kille. *älska*.



Se bara här hur söt han blev. -------------->








Skriver mera sen kanske... // Ängla-Li




2 kommentarer:

Vida sa...

Wow! Vad söt han är!!

Vad du är produktiv. Imponeras över att du orkar!

Stora kramen från Liv

Ängla-Li sa...

Tack snälla Vida för dina snälla kommentarer. Du är den enda som kommenterar regelbundet hos mig, tack för att du gör det. KRAMEN