25 september, 2008

Hjälp , en förändring!!!!!!!!

Imorgon ska jag göra en stor förvandling i mitt liv, jag ska klippa mig. (Låter inte så hysteriskt konstigt kanske)...MEN...den här gången ska jag verkligen göra ngt rejält....vill gärna klippa en riktigt kort frisyr samt färga eller slinga det. Men vet inte om jag passar i kort hår. Har valt en frisersalong där man först får konsultation INNAN behandlingen påbörjas, så jag ska ta med mig en bild på en frisyr jag kan tänka mig och fråga vad hon tror om det hela. Jag har några mkt tydliga krav och det är:
1. Jag vill absolut inte se ut som en gammal tant med kort krulligt hår.
2. Jag vill inte att mitt ansikte blir rundare än vad det är.
3. Hellre rockigt och kantigt än babylent och perfekt.

Har i allafall ytterligare en frisyr jag kan tänka mig om den skulle passa bättre än den jag först tänkt mig. Får väl se vad hon säger. Jag är faktiskt riktigt, riktigt nervös..har nästan lite ont i magen. Men vill samtidigt väldigt gärna göra det här, för det känns som att jag haft samma frisyr men i olika längder i 100 år snart: Riktigt långt, mellan långt, kort page, uppklippt, tonat, färgat...men ändå samma typ av frisyr. Och det löjligaste är att jag oavsett längd på håret ändå alltid sätter upp det i en tofs eller slarvig knut bak i nacken. Så har jag sett ut så länge jag kan minnas. Det är verkligen dags för en förändring nu. Jag hoppas bara att det verkligen går att göra ngt drastiskt, för nu är jag verkligen beredd på det. Imorgon klockan 14 smäller det, får väl se om jag går därifrån leéndes eller gråtandes. *HJÄLP*

Det jobbigaste med att klippa en kort frisyr och man blir missnöjd är ju att det tar så fruktansvärt lång tid att spara ut det igen och vad ska man dölja håret med tills dess? Ska jag kanske börja gå runt med en mössa inomhus som fjortisarna gör...*HEHEHE*

Nej vi får hålla tummarna för att det blir riktigt bra och att jag blir nöjd.

Nervös är jag hursomhelst.....som bara den.....

Puss å kram å nyp i stjärten från Ängla-Li

1 kommentar:

Vida sa...

Lycka till! Det blir säkert bra! Vad modig du är :)

Kramar från Liv